Journalist.Ir 
Home
برگ نخست

کتابخانه 

مقالات

تماس با ما
منو اصلی
 صفحه اصلی

 اخبار
 موضوعات
 آرشیو مطالب
 آرشیو ردیفی اخبار
 پیوند
 لینکستان
 ضمیمه ها
 مقالات
 مطالب آموزشی
 کتابخانه علوم ارتباطات
 ارسال مقاله
 بخش حقوقی
 چهره های ماندگار
 اطلاعات
 معرفی به دوستان
 جستجو
 درباره ما
 تماس با ما


جستجو




10 مقاله اخیر سایت


درست نويسی



عناوین خبری OJR
· Just a moment...
DDoS protection by Cloudflare
Ray ID: 3e1f4a2af551643f
" target="new">Just a moment...


ادامه متن ...


انجمن درمانگران ايران
·شلاق «طناب‌زنی» بر چربی‌های اضافه و دیابت!
·تولید گوجه‌فرنگی "ضدپیری"!
·لیزر موهای زائد
· ایجاد هوشیاری در بیماران نباتی
· اطلاعاتی لازم در باره کاشت یا پیوند طبیعی م
· دانستني‌هايي درباره هپاتيت
·درد مفصل فکی‌-گیجگاهی
· رستوران، تهدید یا فرصت؟
·صدساله‌های کره زمین
·سکته مغزی قابل‌پیشگیری است

ادامه متن ...


نظرسنجی
نظر شما نسبت به این سایت چیست؟

فوق العاده
خوب
متوسط
بد



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء: 1151


منابع آزمون کارشناسی ارشد



لوگو Journalist.Ir

براي حمايت از سايت لوگوي سايت را در سايت خود قرار دهيد



آمار سایت
تعداد صفحات بازدید شده
2745864
بار از تاریخ اول تيرماه 1384


جايگاه‭ ‬وبلاگ‌ها ‬در‭ ‬آمريكا

دكتر مهدي سمتي، استاد علوم ارتباطات دانشگاه ايلينويز شرقي آمريكا در گفت‌وگو با حميد ضيايي پرور، خبرنگار خراسان به بحث درباره جايگاه وبلاگ‌ها و روزنامه‌نگاري شهروندي در آمريكا پرداخته است. اينجا را ببينيد.

سه شنبه، 2 مرداد، 1386 (349 مشاهده)
| چاپ این مطلب

افسانه بي‌طرفي رسانه‌اي

مي گويند بي طرفي بايد در ذات کارهاي رسانه اي باشد؛ چه توصيه آرام بخشي. بي طرفي يعني رعايت اخلاق، در نظر آوردن انصاف، پرهيز از در نظر داشتن نفع و ضرر شخصي و هواداري گروهي و محفلي، پايبند بودن به عينيت و واقعيت گرچه عزيزي را برنجاند يا صاحب قدرتي را خوش نيايد و...

من اين تعريف مشترک لرد نوردکليف و ويليام رندلف هرست از خبر را خيلي دوست دارم که «خبر چيزي است که کسي در جايي سعي در پنهان کردن آن دارد.» اين تعريف دو جنبه مهم از کار اطلاع رساني را روشن مي کند؛ لزوم جست وجو و کشف در کار خبري و خطري که افشاي حاصل اين کشف يعني خبر دارد. اين جمله يک عبارت تکميلي هم دارد؛ «... آنچه مي ماند آگهي است.» يعني هر پيامي که نياز به کشف نداشته باشد و اعلام آن کسي را آشفته نکند، خبر نيست، اعلان است.

ترديد نکنيم که بي طرفي اصيل ترين جنبه کار اطلاع رساني است. در کتاب هاي روزنامه نگاري و کلاس هاي خبرنويسي بر اين جنبه کار حرفه اي بسيار تاکيد مي کنند. يادم هست در سال 1350 تامپسون استاد انگليسي روزنامه نگاري به ما دانشجويان پند داد؛ «وقتي وارد تحريريه مي شويد، لباس وابستگي ها را به جالباسي ورودي اتاق آويزان کنيد.» ويژه‌نامه اين هفته شرق به‌ويژه مطلب علي‌اكبر قاضي‌زاده را اينجا ببينيد.

سه شنبه، 2 مرداد، 1386 (332 مشاهده)
| چاپ این مطلب

چالش روزنامه‌هاي مكتوب با سايبرژورناليسم

رسانه هاي ديجيتال يا سايبر، يعني آينده ، اينها آغازي از يك آينده هستند در سال هاي آينده حتي كامپيوتر و كي برد در مقابل شما نخواهد بود،احتمالا يك صفحه نامرئي برروي ديوار اتاق خواهد بود كه مثل يك تابلوي هوشمند عمل مي كند هر موقع لازم داشتيد از آن استفاده مي كنيد و هر موقع نياز به آن نداشتيد تبديل به يك تابلو از يك منظره قشنگ مي شود. رسانه هاي مكتوب به شدت تحت تاثير اين رسانه هاي جديد قرار گرفته اند، تيراژ روزنامه ها و مجلات در كشورهاي غربي و ازجمله آمريكا پايين رفته است، درآمد روزنامه ها كاهش پيدا كرده است اكثر مطبوعات مجبور شده اند بر روي اينترنت حضور يابند،صحبت از اين است كه آيا رسانه هاي نوشتاري به صورت فعلي ،خواهند ماند يا نه؟ تا جايي كه من مي توانم پيش بيني كنم، قضيه به اين صورت خواهد بود كه رسانه هاي مكتوب، باقي خواهند ماند اما شكل و محتواي آنها دگرگون خواهد شد. محتواي آنها كمتر و فشرده تر خواهد شد ، احتمالا اندازه آنها كوچك تر خواهد شد و پوشش آنها كمتر خواهد شد و بر يك ناحيه جغرافيايي به خصوص تمركز خواهند كرد مانند تهران و هر منطقه از تهران يك روزنامه محلي خواهد داشت كه براي دست يافتن به اطلاعات بيشتر به اينترنت ارجاع داده خواهد شد. گفت و گوي حميد ضيايي‌پرور را با پروفسور يحيي كمالي پور، استاد و رئيس دپارتمان «ارتباطات و هنرهاي خلاق» در دانشگاه پوردوي آمريكا را اينجا بخوانيد.

سه شنبه، 2 مرداد، 1386 (381 مشاهده)
| چاپ این مطلب

روزنامه‌نگاري شهروندي چيست؟

روزنامه‌نگاري شهروندي انحصار زدايي از دسترسي توليد و نشر اطلاعات و اخبار را هدف خود قرار داده است. آغاز روزنامه‌نگاري اينترنتي را برخي پايان روزنامه‌هاي سنتي و «مرگ واژه‌هاي مكتوب» ناميدند. اما اين ايده‌اي جسارت آميز و بلند پروازانه بود، چرا كه عليرغم گذشت دو دهه از آغاز روزنامه‌نگاري اينترنتي و الكترونيك، روزنامه‌هاي چاپي و روزنامه‌‌نگاران سنتي نه تنها عقب ننشستند بلكه به كار خود ادامه مي‌دهند.پس از اين گرد و خاك اوليه روزنامه‌نگاران اينترنتي واقع بين‌تر شدند و دامنه و حدود فعاليت و تأثيرگذاري خود را دقيق‌تر ترسيم كردند. «روزنامه‌نگاري شهروندي» عنواني است كه پس از اين مرحله مطرح شد. اين ديدگاه نوعي نگاه نقادانه به روزنامه‌نگاري حرفه‌اي را مطرح مي‌كند. اين كه دامنه توليدكنندگان خبر و اطلاعات به يك گروه خاص و حرفه‌اي محدود شود و آنان با دروازه‌باني خود به گزينش، نشر و پخش اخبار بپردازند مورد اعتراض روزنامه‌نگاري شهروندي است. ادامه

سه شنبه، 2 مرداد، 1386 (355 مشاهده)
| چاپ این مطلب

گرافيك‌خبرى چيست؟

گرافيك خبرى (News Graphics) در واقع تصويرى از خبر است كه قسمتى از رويداد يا تمام آن را نشان مى‏دهد. اين تصوير توسط گرافيست‌هايى كه با خبر و زبان خبرى آشنايى دارند و اكنون به‏عنوان عضو تحريريه‏هاى بزرگ رسانه‏هاى خبرى درآمده‏اند، ترسيم مى‏شود. گرافيك خبرى در دو مورد اساسى به‏كار مى‏آيد. ادامه

سه شنبه، 2 مرداد، 1386 (353 مشاهده)
| چاپ این مطلب

انحصار خبري غول‌هاي رسانه‌اي آمريكا

پاسخ به اين سوال كه آيا واقعا براي شهروندان عادي آمريكايي ممكن است كه از وقايع بين‌المللي يك يا دو روز پس از رويداد آن‌ها مطلع شوند، به منبع خبري كه اين افراد انتخاب مي‌كنند بستگي دارد اما آمريكايي‌ها آشكارا از اين كه اخبار ملي آن‌ها به طور قابل توجهي در سطح پاييني است،‌ شكايت دارند. به گزارش ايسنا، نظرسنجي‌هاي مختلف از نبود اعتماد مردم آمريكا نسبت به غول‌هاي رسانه‌يي اين كشور حكايت دارند. نظرسنجي‌هاي متوالي مركز تحقيقاتي پيو نشان مي‌دهد كه بين 45 تا 63 درصد آمريكايي‌ها احساس مي‌كنند كه داستان‌هاي مطرح شده در خبرها اغلب نادرست است. ادامه

شنبه، 30 تیر، 1386 (362 مشاهده)
| چاپ این مطلب

نشست روزنامه‌نگاري چندرسانه‌اي

استفاده از امكانات متن، صدا، تصوير، عكس و امكان برقراري ارتباط دو طرفه با مخاطب به‌زودي جزء جدايي‌ناپذير روزنامه‌نگاري خواهد بود. نشست ماهانه مركز آموزش همشهري با عنوان "ژورناليسم چند رسانه‌اي، چشم‌انداز مشترك" به تحولات روزنامه‌نگاري در آينده نه چندان دور پرداخت. ادامه

شنبه، 30 تیر، 1386 (312 مشاهده)
| چاپ این مطلب

تاکید ـ مکث ـ نفس

نشانه گذاري، خواندن را آسان مي كند. نشانه گذاري در مطبوعات سبب مي شود كه خوانندگان خبرها را به آساني بخوانند و بفهمند. در خبرهايي كه براي راديو و تلويزيون نوشته مي شود و قرار است گزارشگران يا گويندگان بخوانند، نشانه گذاري شكل ديگري به خود مي گيرد. در واقع اين از افراد از نشانه گذاري براي خواندن روان و مناسب خبر و فهماندن بهتر شنوندگان و بينندگان استفاده مي كنند. ادامه

چهارشنبه، 27 تیر، 1386 (696 مشاهده)
| چاپ این مطلب

نقش رسانه‌ها در تداوم اطلاع‌رساني

جامعه‌ اطلاعاتي امروز، به عقيده‌ كارشناسان‌ اقيانوس بيكراني از اطلاعات درست و يا نادرست است؛ در هم تنيدگي و سيالي ايجاد شده در اين فضا، دسترسي همگان به جريان آزاد اطلاعات، تصاحب اكثر رسانه‌هاي بزرگ جهان توسط گروه‌هاي قدرتمند اقتصادي و مافياي بين‌المللي و در نتيجه، ايجاد اشباع كاذب براي مخاطب، رسانه‌ها را به نگاهي ساده‌انگارانه عادت داده و باعث شده است كه كمتر از گذشته بتوان به صحت و سقم اخبار اطمينان پيدا كرد. به گزارش ايسنا، كارشناسان ارتباطات معتقدند رشد فن‌آوري‌هاي نوين ارتباطي و ايجاد شبكه‌هاي جهاني اينترنتي در دنياي امروز، به دسترسي عموم مردم به اطلاعات منجر شده است؛ هر چند ممكن است اين اطلاعات با كمي‌ تاخير در اختيار آن‌ها قرار گيرد اما در نهايت، نمي‌توان مانند گذشته، مانع از دسترسي مردم به اطلاعات شد.

چهارشنبه، 27 تیر، 1386 (326 مشاهده)
| چاپ این مطلب

انتشار لوح فشرده روزنامه‌نگاري بحران

روابط عمومي دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها اعلام كرد: در پي استقبال روزنامه نگاران و دانشجويان رشته روزنامه نگاري از دو لوح پيشين آموزش روزنامه نگاري ويژه روزنامه‌نگاري بحران تدوين و تكثير شد. روابط عمومي يادشده درباره كاركرد لوح هاي آموزشي اظهار داشت:آموزش غير حضوري از جمله راهبردهاي امروزين براي كاهش نابرابري در فرصت هاي آموزشي است. رشد و گسترش فن‌‌آوري‌هاي نوين ارتباطي، شيوه اي نوين براي دستيابي به اهداف آموزشي فراهم آورده است. ادامه

چهارشنبه، 27 تیر، 1386 (367 مشاهده)
| چاپ این مطلب

توليد بدون توجه به سليقه مخاطب

روزنامه‌نگاری در ايران، به جز دو برهه زمانی، نخست در اوایل انقلاب اسلامي (1357) و سپس در دوم خرداد (1376) همواره دچار كمبود مخاطب بوده است. روزنامه‌های ايران با توجه به جمعيت هفتاد ميليوني كنوني کشور، نمی‌توانند حتی تيراژ خود را روي عدد يك ميليون نسخه در روز و يا به عبارتی دیگر، یک هفتادم جمعيت ايران ثابت نگه دارند. هنگامی كه صحبت از افت تيراژ و يا كمبود مخاطب می‌شود بسياری از دست اندركاران روزنامه‌ها و كارشناسان مسائل سياسی، توقيف مطبوعات و نداشتن آزادی بيان را از دلايل اصلي كم بودن تيراژ مطبوعات می دانند. البته همه اين دلايل هم، براي كمی تيراژ مطبوعات منطقي و درست است. اما عامل ديگری هم وجود دارد كه روزنامه‌نگاری ايران طي سالهای حيات خود نسبت به آن بی‌تفاوت بوده و هيچ وقت آن را جدی نگرفته است و آن ضرورت توجه به نیاز ها و نظر های مخاطبان خود است. ادامه

چهارشنبه، 27 تیر، 1386 (324 مشاهده)
| چاپ این مطلب

روزنامه‌نگاران شريک خرج و دخل

کدام رسانه که صدايي رسا داشته باشد در کجاي دنيا از قدرت سياسي يا اقتصادي مستقل است؟ پاسخ درست هيچ رسانه در هيچ کجاي دنياست. به همين دليل است که استقلال تحريريه اي روزنامه نگاران و مشارکت آنها در مالکيت و مديريت رسانه ها موضوعي قابل طرح است؛ موضوعي که براي آن مبارزه شده حتي جان هاي بسياري از دست رفته است. اما هنوز در برخي از کشور ها در امريکاي شمالي يا اروپا رسانه ها تحت تاثير سرمايه داران هستند يا در بسياري از کشورهاي غيردموکراتيک در اختيار صاحبان قدرت. اما مشارکت روزنامه نگاران در سرمايه و مديريت رسانه هاي خود موجب شکل گيري نفعي عمومي مي شود که امکان غرض ورزي هاي سياسي يا اقتصادي را به صفر نزديک مي‌کند. ادامه

دوشنبه، 25 تیر، 1386 (332 مشاهده)
| چاپ این مطلب

گريزناپذيري نقد مطبوعاتي

اين روزها مساله مناسبات دولت و مطبوعات منتقد نه تنها در عرصه هاي سياسي و حقوقي، بلکه در حوزه روزنامه نگاري حرفه اي نيز تبديل به مساله اي تامل برانگيز شده است. بروز نارضايتي دستگاه هاي رسمي از مطبوعات در هفته هاي گذشته به صورت گمانه زني ها و رويه هاي جديد اعمال مديريت درآمده و نگراني ها، ابهام ها و پيامدهاي مختلفي را به دنبال داشته است، گفته ها و کرده هايي از قبيل تصور کودتاي خزنده، توقيف روزنامه هم ميهن و خبرگزاري کار ايران (ايلنا)، لغو امتياز روزنامه مشارکت، بالا رفتن ضريب ناپايداري مطبوعات اصلاح طلب، تسري دستور درج پاسخ هاي رسمي و تعيين اندازه و جايگاه تيتر آنها به خبرهاي متعارف و غيرسياسي و گزينش گري خبرنگاران و مطبوعات همسو و ناهمسو براي حضور در ديدارها و گفت‌وگوهاي خبري مسوولان بلندپايه دولتي از جمله بازتاب ها و نشانه هاي اين نارضايتي است.

روشن است که آثار ملموس اين گفتارها و کردارها به حاشيه رانده شدن مطبوعات منتقد، پيدايش احساس بي پناهي در ميان اين بخش از مطبوعات، گسترش مرزهاي ابهام و خودسانسوري در مطبوعات، کاهش ضريب اعتماد عمومي به مطبوعات، رشد سوءتفاهم ها و شکاف هاي رسانه اي - دولتي و به طور خلاصه اختلال در نظام ارتباطي و فرآيندهاي اطلاع رساني جامعه خواهد بود. هرچه دولت از مطبوعات منتقد خويش بيشتر فاصله بگيرد و آنها را محدودتر کند روش هايي براي تنظيم مناسبات خود به کار گيرد که حاصل آن تنگ کردن زمينه حضور و دايره فعاليت مطبوعات منتقد باشد، به همان ميزان چرخه ارتباطات موثر در جامعه و طبيعتاً نقش آفريني دولت در افکار عمومي مختل و معلول شده است.

وجود روزنامه‌نگاري انتقادي، انتقاد در مطبوعات و حتي سازمان يافتگي مطبوعات منتقد در چارچوب قانون اساسي هم از واقعيت هاي گريزناپذير سياسي و هم از شاخصه هاي اساسي روزنامه نگاري حرفه اي است؛ پس نمي توان به سادگي اين ضرورت ها را ناديده گرفت و با آمد و رفت دولت ها اصل بقاي آن را مورد ترديد قرار داد.

ادامه مطلب دكتر هادي خانيکي ، عضو هيات علمي گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي را اينجا بخوانيد.

دوشنبه، 25 تیر، 1386 (362 مشاهده)
| چاپ این مطلب

شماره سوم نشريه جهاني رسانه‌ها

شماره سوم نسخه فارسي نشريه جهاني رسانه ها را كه مربوط به بهار 1386 است، اينجا ببينيد.

دوشنبه، 25 تیر، 1386 (317 مشاهده)
| چاپ این مطلب

توضيحاتي در مورد خبرگزاري تاس

اين توضيحات كوتاه را يكي از خوانندگان سايت به نقل از كتاب «شناسنامه خبرگزاریهای جهان» تدوين خانم گیتا علی‌آبادی برايم ارسال كرده است. در ادامه ببينيد.

دوشنبه، 25 تیر، 1386 (1004 مشاهده)
ادامه ... | چاپ این مطلب

مديريت تجربي رسانه‌ها

اگر به رسانه به عنوان يك ابزار نگاه كنيم،‌ به شيوه‌ تجربي مي‌توانيم آن را مديريت كنيم؛ اما اگر رسانه را هدف بدانيم، بايد حتما در كنار تجربه از دانش مديريتي رسانه نيز برخوردار باشيم، ضمن اينكه وقتي رسانه را هدف قرار مي‌دهيم، تعداد مخاطبان، شاخص مهم موفقيت رسانه خواهد بود كه افزايش آن‌ها نيز با توجه به نيازهايشان، رابطه‌اي مستقيم دارد. بيژن نفيسي - يك مدرس ارتباطات - در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب با تاكيد بر اين كه رسانه‌ها در كشور بيش‌تر به طريق تجربي اداره مي‌شوند،‌ اظهار كرد: «نداشتن تعريف مناسب از فعالان رسانه‌اي، به‌ويژه مطبوعاتي و تخصص‌هاي مورد نياز آنها، از جمله ضعف‌هايي است كه به مديريت رسانه و در نتيجه خود رسانه در كشور لطمه وارد كرده است.» ادامه

دوشنبه، 25 تیر، 1386 (321 مشاهده)
| چاپ این مطلب

ژورناليسم چند رسانه‌اي

مرکز آموزش همشهري نشست علمي تير ماه خود را به بررسي جنبه‌هاي گوناگون روزنامه‌نگاري چندرسانه‌اي اختصاص داده است. تحولات عرصه فناوري‌هاي اطلاعات و ارتباطات شکل‌ها و مهارت‌هاي گوناگون روزنامه‌نگاري کاغذي، راديويي، تلويزيوني، آنلاين و عکاسي خبري را بيش از پيش به يکديگر نزديک و آن‌ها را به سوي ژورناليسم يکپارچه چندرسانه‌اي رهنمون مي‌کند. ادامه

دوشنبه، 25 تیر، 1386 (343 مشاهده)
| چاپ این مطلب

چند عكس عالي از فتوژورناليست‌ها

چند عكس عالي از فتوژورناليست‌ها را اينجا ببينيد.

چهارشنبه، 20 تیر، 1386 (344 مشاهده)
| چاپ این مطلب

2ويژه‌نامه رسانه شرق

دو ويژه‌نامه رسانه روزنامه شرق را اينجا و اينجا ببينيد.

چهارشنبه، 20 تیر، 1386 (407 مشاهده)
| چاپ این مطلب

اجرا و گويندگي در خبر تلويزيوني

سي و چهارمين نشست تخصصي هفتگي خبر با موضوع " اجرا و گويندگي در خبر تلويزيوني" در سالن نشست‌هاي معاونت سياسي برگزار شد. شركت‌كنندگان در اين نشست كه اغلب از گويندگان خبر و مجريان برنامه هاي سياسي بودند، بر لزوم نگارش خوب و تنظيم حرفه‌اي خبر و حذف برخي مقررات دست و پاگير به منظور تسهيل در گويندگي و تغيير در روش اجرا، آهنگ، ريتم و لحن کلمات برای جذب مخاطب تاكيد كردند. ادامه

چهارشنبه، 20 تیر، 1386 (801 مشاهده)
| چاپ این مطلب

مجموع خبرها 1022 (52 صفحه | درهر صفحه 20)

سایتهای دیگر

دکتر حسن نمک دوست

پروفسور کاظم معتمد نژاد
پروفسور یحیی کمالی پور
پروفسور مجيد تهرانيان
پروفسور حمـيد مولانا
دکتر احمد توکلی 
دكتر علی اصغر محكي  
دکتر حسام الدین آشنا 
دكتر جواد كاشي 
دكتر حميد ضيايي پرور
دكتر مسعود كوثري
دكتر سلطاني فر
دکتر امید مسعودی
دکتر آلبرت محرابیان
دکتر احـمد يحـيايی
دکتر داود زارعیان
دكتر رها خرازی‌آذر
دکتر سعیدرضا عاملی
دکتر شادی ضابط
دکتر عادل عندلیبی
دکتر عباس کاظمی
دكتر عطاءالله ابطحی
دكتر غلام‌رضا آذری
دکتر محمد‌حسين اسدی
دكتر منصور ساعی
دكتر نگـين حسـينی
دكتر نورالدين رضوی‌زاده
دکتر یونس شکرخواه
[فهرست ایمیل استادان ارتباطات]

[ارتباطات و روزنامه‌نگاری]

آزمون ارتباطات
آینده، رسانه و تكنولوژی
آينه‌های روبه‌رو
اخبار سیاسی و دانش ارتباطات
اداره كل پژوهش‌های راديو
ارتباط ـ communication
ارتباطات
ارتباطات اجتماعی
ارتباطات ايده‌آل
ارتباطات دات‌كام
ارتباطات ايران
ارتباطات جام‌جم آنلاين
ارتباطات همشهری آنلاین
ارتباطات ـ مدیریت رسانه
ارتباطات میان‌فرهنگی
ارتباطات‌نامه
ارتباطات و...
ارتباطات و جامعه‌شناسی
ارتباطات و مدیریت رسانه
ارتباط‌گران
ارتباط‌نامه
اردی‌بهشت
افق
AGNES
امید جهانشاهی
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران
اندیشکده خرد
Iran Paprazzi
IRAN PRINT
ایستگاه
باختر امروز
بازار پیام
بازنگار - ارتباطات
باشگاه انديشه - رسانه
به‌نوشت
پاتوق
پرانتز
Topnews
تارنوشت
تحلیل گفتمان انتقادی
ترجمه مطبوعاتی
جامعه‌اطلاعاتی
جنگ افكار (رسانه‌ای ـ بين‌المللی)
جنگ رسانه‌ای
چرکنويس
چهارراه ارتباطات
حلقه وصل
خبرنگار؛ خبری - تحليلی
خبرنویس
خبرنگاری تلویزیون
دانش ارتباطات
دانشجوی ارتباطات
دانشجویان دکترای ارتباطات
دریچه‌ای به‌سوی ارتباطات
دریچه‌ای به‌جهان ارتباطات
درهم بر هم
دژپل ژورنالیسم
دنيای ارتباطات
دنیای رادیو
دهكده
دهكده ارتباطات
ديدگاه‌های انتقادی در ارتباطات
دید متفاوت
راوی
رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران
رسم - خبرهایی در باره هنر گرافیک
روزانه
روزنامک
روزنامه‌نگار
روزنامه‌نگار نو
زبان انگلیسی و متون تخصصی ارتباطات
ژرفا
سياست‌گذاری فرهنگی
سیما
سايبرآباد
شاتوت
صفر
عصر ارتباط
عصر ارتباطات
عصر ارتباطات - 1
عصر ارتباطات - 2
عصر رسانه
علوم ارتباطات
عملیات روانی، تبليغات و خبررسانی
فاوا
فـراجـو
فرهنگ رسانه
فصل‌نامه پژوهش و سنجش
فصل‌نامه رسانه
فصل‌نامه فرهنگ رسانه
فلسفه رسانه
قوانين و اسناد ارتباطات: eprsoft
قوانين و اسناد ارتباطات: رسانه
قوانين فناوری اطلاعات و ارتباطات
کافه تیتر
كفش‌های مكاشفه
Cyber-cafe
communication sciences
گرافیک و رسانه
گروه ارتباطات اجتماعی ایران
گروه ارتباطات دانشگاه تهران
Global Media Journal
ماده نوزده
مجله حقوق مطبوعات
مخاطب‌شناسی
مداد سياه
مداد كم‌رنگ
Media-Beat
مديريت دات‌كام
مديريت رسانه
مطالعات ارتباطی
مطالعات فرهنگی + مطالعات ارتباطی
مطبوعات، از درون
منتقد ارتباطات
من ارتباط دارم، پس هستم
Mehdi Fatahi
نامه ارتباطات و دین
نشانه
نشريه جهانی رسانه‌ها
نوشتن سرنوشت من است
نویسه
webphoto
وبلاگ گروهی ارتباطات
وبلاگ گروهی ارتباطات 82
وبلاگ گروهی ارتباطات 83
وبلاگ گروهی ارتباطات 85
وبلاگ كتابداری
وبلاگ گروهی اسناد و مطبوعات
وبلاگ گروهی كتابداران ایران
ويراست اول
هزاره
هنر هشتم
ياداشت‌های يک اطلاع‌رسان
یک دانشجوی علوم ارتباطات


[روابط‌عمومی]

E.P.R.S.O.F.T
آب و روابط‌عمومی
اخبار روابط‌عمومی
انجمن روابط‌عمومی ايران
بانک عكس روابط‌عمومی
برنامه‌ريزی روابط‌عمومی
پنجره
تحقیقات روابط‌عمومی
جامعه مجازی روابط‌عمومی
حرفه: روابط‌عمومی
خاطرات روابط‌عمومی
خبرگزاری روابط‌عمومی
روابط‌عمومی
روابط‌عمومی ايرانی
روابط‌عمومی در مطبوعات
روابط‌عمومی كاربردی
روابط‌عمومی و ارتباطات
روابط‌عمومی و رسانه
عصرنو در روابط‌عمومی
كارگزار روابط‌عمومی
کاوش‌گران روابط‌عمومی
مديريت روابط‌عمومی
مردم‌داری
موسسه روابط‌عمومی آرمان
موسسه كارگزار روابط‌عمومی
وبلاگ جمعی روابط‌عمومی
وبلاگ روابط‌عمومی
همايش روابط‌عمومی الكترونيک
هنر هشتم
يک كارشناس روابط‌عمومی


[تبليغات]

آچار فرانسه
تبليغ از نوع جمعی
چهارراه تبليغات
درباره نشانه
ژورنال تبليغات
مهندسی تبليغات
نوشته‌هايی در مورد تبليغات


[جامعه‌اطلاعاتی]

آی‌تی آنالايز
آی‌تی ايران
IT Online
ITiran v2
آی‌تی نويس
آژانس خبری فناوری اطلاعات
اخبار فناوری اطلاعات - ايتنا
اخبار فناوری اطلاعات - پارسیک
انجمن ايرانی مطالعات جامعه‌اطلاعاتی
انجمن علمی مطالعات فضای مجازی
ايرنا و جامعه‌اطلاعاتی
ايسنا و جامعه‌اطلاعاتی
BAREZ POST
بزرگراه فناوری
پایگاه اطلاع‌رسانی فناوری اطلاعات
پايگاه خبری وب‌سايت‌های ايران
پورتال مديريت فناوری اطلاعات
دانشجويان و جامعه‌اطلاعاتی
دنيای مجازی
راه آی‌تی
Robo
زير خط IT
سايت‌های مرتبط با ICT
شبكه فناوری اطلاعات ايران
شبكه ملی رسانه‌ها و ارتباطات
طرح تکفا
عصر سايبر
عصر سايبری
عصيان
عصرونه
فاز دوم اجلاس سران جامعه‌اطلاعاتی
فناوران اطلاعات
فولکلور اینترنتی
كارگروه جوانان اجلاس
كارگروه راهبری اينترنت
كميته مطالعات فناوری اطلاعات
كهكشان اينترنت
گزارش از خاک تونس
مخالف فيل‌ترينگ
مديريت فناوری اطلاعات - 1
مديريت فناوری اطلاعات - 2
مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات
مطالعات سايبر
مطالعات فضای مجازی و ارتباطات
من و مقاله‌هایم
نگاهی به وبلاگ‌های ايسنا
وبلاگ گروهی مدیریت فناوری اطلاعات

{متفرقه}
انتشارات ثانيه
وبلاگ گروهي كتابداران
كتابداران فردا
كتابخانه عمومي اينترنت
موتورهاي جستجوي جهان
كشورهاي جهان
ساعت هاي جهان
كالج ها و دانشگاه هاي جهان
زبان هاي جهان
لابراتوار آكادميك نويسي
ابزارهاي پژوهش
Education Online Search
چگونه پروپوزال بنويسيم
Citation styles
ماشین ترجمه
Wikipedia encyclopedia
refdesk.com
Google's built-in calculator
باشگاه اندیشه
قانون مطبوعات
بانک قوانین
روزنامه شرق
دکتر مهاجرانی
دكتر شيرين احمدنيا
Iran paparazzi
صبحانه
کتابهای فارسی رایگان
بانک اطلاعات نشریات کشور
خبرگزاری ميراث فرهنگي