Journalist.Ir 
Home
برگ نخست

کتابخانه 

مقالات

تماس با ما
منو اصلی
 صفحه اصلی

 اخبار
 موضوعات
 آرشیو مطالب
 آرشیو ردیفی اخبار
 پیوند
 لینکستان
 ضمیمه ها
 مقالات
 مطالب آموزشی
 کتابخانه علوم ارتباطات
 ارسال مقاله
 بخش حقوقی
 چهره های ماندگار
 اطلاعات
 معرفی به دوستان
 جستجو
 درباره ما
 تماس با ما


جستجو




10 مقاله اخیر سایت


درست نويسی



عناوین خبری OJR
· Just a moment...
table
DDoS protection by Cloudflare
Ray ID: 48b4b15f13cbc2c4
" target="new">Just a moment...


ادامه متن ...


انجمن درمانگران ايران
·شلاق «طناب‌زنی» بر چربی‌های اضافه و دیابت!
·تولید گوجه‌فرنگی "ضدپیری"!
·لیزر موهای زائد
· ایجاد هوشیاری در بیماران نباتی
· اطلاعاتی لازم در باره کاشت یا پیوند طبیعی م
· دانستني‌هايي درباره هپاتيت
·درد مفصل فکی‌-گیجگاهی
· رستوران، تهدید یا فرصت؟
·صدساله‌های کره زمین
·سکته مغزی قابل‌پیشگیری است

ادامه متن ...


نظرسنجی
نظر شما نسبت به این سایت چیست؟

فوق العاده
خوب
متوسط
بد



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء: 1151


منابع آزمون کارشناسی ارشد



لوگو Journalist.Ir

براي حمايت از سايت لوگوي سايت را در سايت خود قرار دهيد



آمار سایت
تعداد صفحات بازدید شده
2973907
بار از تاریخ اول تيرماه 1384


Journalist.Ir: متفرقه

جستجو پیرامون این موضوع:   
[ برگشت به صفحه اصلی | انتخاب موضوع جدید ]

كتاب درآمدي بر مطالعات ارتباطي منتشر شد

كتاب درآمدي بر مطالعات ارتباطي، اثر جان فيسك با ترجمه مهدي غبرايي منتشر شد. به گزارش روابط عمومي دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها خانم كيهان رئيس انتشارات دفتر مطالعات با اعلام اين خبر گفت : كتاب حاضر يكي از منابع منحصربه فرد در حوزه ارتباطات است كه تأكيد آن بر نظريه‌هاي رايج در مطالعات ارتباطي و كاربرد اين نظريه‌ها در حوزه‌هاي مرتبط است. كيهان افزود: اين كتاب حاوي يادداشت نويسنده، مقدمه، 9 فصل و يك نتيجه به همراه پي‌نوشت‌هاي مترجم،واژه‌نامه فارسي _ انگليسي و منابع است. ادامه

دوشنبه، 12 شهریور، 1386 (903 مشاهده)
| چاپ این مطلب

نگاه ارتباطي به بازی‌های رایانه‌ای

بازی های ویدئویی و رایانه ای، یکی از حوزه های جدید مطالعات ارتباطات است که محققان و متخصصان ایرانی کمتر به آن توجه نموده اند. این رسانه در حال رشد و تاثیر گذار، با تنوع تکنولوژیکی  و جذابیت های فوق العاده خود، شمار زیادی از کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان را  در سراسر جهان  به خود مشغول نموده است. طبق آمار، روزانه  دو بازی رایانه ای جدید به بازار می آید و تخمین زده می شود که گردش مالی این بازی ها تنها در آمریکا، تا پایان این دهه، به بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد. اگرچه در مورد میزان مصرف این بازی ها در ایران آماری در دست نیست، اما رشد روز افزون گیم نت ها در هر شهر و محله، می تواند بخوبی تمایل کودکان و نوجوانان ایرانی به بازی های رایانه ای را نشان دهد. به این رقم  باید بازی از طریق کامپیوترهای خانگی که تعداد آن روز بروز در حال افزایش است را نیز افزود. برای آشنایی با مباحث مربوط به این فناوری نوین ارتباطی، سایت فراجو با دکتر مسعود کوثری، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت‌و‌گو كرده است. اينجا بخوانيد.

یکشنبه، 11 شهریور، 1386 (913 مشاهده)
| چاپ این مطلب

ديپلماسي رسانه‌اي

ديپلماسي بدون بهره‌گيري از توانمندي بنگاه‌هاي اطلاع‌رساني به مثابه ناديده گرفتن قدرت افكار عمومي در معادلات بين‌المللي است؛ ديپلماسي رسانه‌يي ابزار اقناع‌ساز دولت، ملت‌ها در عرصه‌ي بين‌المللي است و براي داشتن يك ديپلماسي رسانه‌يي به نيروي حرفه‌يي، بنگاه اطلاع‌رساني قدرتمند و پيامي با محتواي شفاف نياز است. حسن عابديني - مدير كل اخبار شبكه‌ العالم - در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اين كه فن‌آوري‌هاي نوين باعث شده است كه در ماهيت و شكل برخي مشاغل و حوزه‌ها، تغييرات اساسي ايجاد شود كه ديپلماسي از جمله‌ي آن‌هاست، اظهار كرد: ديپلماسي در گذر زمان به دو شكل سنتي و نوين مطرح بوده است؛ روابط در ديپلماسي سنتي اغلب به صورت گفت‌وگو بين نماينده‌هاي دو يا چند دولت، با بازيگراني كم، شکل مي گرفت و پنهان كاري و عملگرايي از شاخصه‌هاي اصلي اين نوع ديپلماسي بود.

شنبه، 10 شهریور، 1386 (862 مشاهده)
| چاپ این مطلب

اقتصاد سياسي رسانه‌ها

بي‌توجهي مطالعات تجربي به نقش نظام‌هاي ارتباطي و ساختارهاي اقتصادي و سياسي، و نبود ديدگاه انتقادي در آنها، سبب شد كه نظريه‌هاي انتقادي، اين نوع مطالعات را به چالش فراخوانند. مكتب اقتصاد سياسي رسانه‌ها ازجمله مكاتب انتقادي است كه تحت تأثير آراي انديشمنداني چون "هربرت شيلر و دالاس اسمايت" از دهه 1970 ميلادي به بعد گسترش يافت.اين مكتب بر اين باور است كه رسانه‌ها مجاري انتقال محتواي فرهنگي هستند. اين محتوا مستقل از رسانه‌ها شكل گرفته است.آنان، همانند ساير محققاني كه نسبت به جامعه ديدگاهي سوسياليستي دارند، ضمن مطالعه تاريخي نظام سرمايه‌داري جهاني نتيجه مي‌گيرند كه نظرات حاكم بر جامعه، همان نظرات طبقه حاكم است، طبقه‌اي كه به‌مثابه قدرت مادي در جامعه حضور دارد و قدرت فرهنگي و معنوي حاكم نيز هست. بنابراين نظريه‌پردازان اين مكتب بر ساختارهاي پايه‌اي و بنيان‌هاي اقتصادي جامعه تأكيد مي‌كنند و براي درك شكل و محتواي رسانه‌ها به بررسي چگونگي توزيع منابع عظيم رسانه‌اي و صنايع اطلاعاتي و كساني كه آنها را كنترل مي‌كنند مي‌پردازند. ازاين‌رو، طبيعي است كه در آثار آنان، چگونگي تداخل متقابل مؤلفه‌هاي فرهنگي و اطلاعاتي و «محيط‌ سياسي - اقتصادي ‌مورد توجه قرار گيرد و روش‌شناسي آنان، نگرشي نهادي شامل تاريخ، فن‌آوري، سياست و اقتصاد باشد. ادامه مطلب علي‌اصغر محكي را در اينجا بخوانيد.

دوشنبه، 5 شهریور، 1386 (907 مشاهده)
| چاپ این مطلب

فصلنامه رسانه ويژه رسانه و دين منتشر شد

دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها شصت و نهمين شماره فصلنامه مطالعاتي و تحقيقاتي وسايل ارتباط جمعي (رسانه) را منتشر كرد.به گزارش روابط عمومي دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها، موضوع اين شماره رسانه «رسانه و دين » است. نويسندگان مقالات رابطه دين و رسانه را با توجه به بررسي‌هاي علمي ، تاريخي ، ... از ديدگاههاي مختلف مورد بررسي قرار داده‌اند. به اختصار بايد گفت كه سال ها است ذهن بسياري از پژوهشگران و متخصصان علوم ديني و شماري از متفكران حوزه علوم اجتماعي به اين نكته معطوف گشته كه نسبت ميان دين و رسانه چيست ؟ و نحوه تعامل اين دو نهاد چگونه است ؟ ايا بين اين دو نهاد سازگاري و همگرايي وجود دارد يا هر يك به نوعي در تقابل و تضاد با يكديگر هستند. با بررسي‌هاي تاريخي و تاريخچه ظهور رسانه‌‌ها و كاركردهاي مذهبي آنها مي‌توان به دو رويكرد اساسي در اين رابطه دست يافت . رويكرد نخست معتقد است نه تنها بين رسانه و دين ارتباط تنگاتنگي برقرار است بلكه رسانه‌‌‌ها بنا به تحقيقات بسيار مقوم دينداري در دوره‌هاي مختلف بوده‌اند به طوري كه پيوند اين دو به زمانهاي بسيار دور يعني نخستين روايت‌ها از اسطوره‌ها و ديوار نوشته‌ها و سنگ نبشته‌ها بر مي‌گردد. نگارش كتب عهد عتيق و جديد به عنوان نماد هزاران سال پيوند ميان دين و ارتباطات تلقي مي‌گردد. حضور دين و آثار ديني در هنر ، موسيقي ، نسخ خطي و نقاشي به سال‌هاي بسيار دور برمي‌گردد.با كنكاش و رديابي در اين مسير مي‌توان نمونه‌هاي بارز و برجسته‌اي از نقش و جايگاه دين در رسانه‌هاي امروزي را پيدا كرد. از اين ديدگاه موقعيت مذهب در عصر رسانه‌ها نشان مي‌دهد كه دين با نفوذ در تمامي زواياي انديشه و عقل آدمي بيشترين ارزشهاي ضروري را گردآوري مي‌كند تا با جذب شيوه‌هاي ارتباطي و فناوري‌هاي نوين ميان انسان‌هاي پيرو آن ارتباط برقرار كرده و به نوعي خود را با شرايط جديد سازگار سازد. رويكرد ديگر معتقد به تباين ، تضاد و تقابل بين دين و رسانه است و معتقد است دين يك نهاد سنتي است كه به توزيع معرفت مي‌پردازد و بايد به آن مثل ساير نهاد‌هاي سنتي نگريسته شود اما رسانه مفهومي مدرن است كه داراي كاركردهاي كاملاٌ جديد بوده و با دين تباين دارد. ولي رسانه نيز همانند دين به توزيع معرفت پرداخته و به رابطه انسان با محيط پيرامون خود شكل مي‌بخشد . در اين رويكرد رسانه در دنياي جديد رقيب دين است و مي‌كوشد جاي دين را بگيرد. از منظر ديگر بررسي‌هاي تاريخي نشان مي‌دهند كه رسانه‌ها بيش از آن كه مولود دين باشند به تقويت دينداري كمك كرده‌اند و مهم آن است كه حاملان و عاملان اين دو نهاد نماد ساز ظرفيت‌هاي يكديگر را با توجه به واقعيت خودشان شناسايي كرده و به خدمت بگيرند تا به درك و شناخت انسان از جهان پيرامون خود معنا بخشند. اينجا را ببينيد.

چهارشنبه، 31 مرداد، 1386 (949 مشاهده)
| چاپ این مطلب

رسانه‌های توده‌ای و ناآگاهی جمعی

بسیاری از صاحب‌نظران حوزه رسانه بر این اعتقادند که با توجه به تعاریف آکادمیکی که از دو مفهوم «رسانه» و «تبلیغ» وجود دارد، این دو مفهوم به هیچ روی نسبتی روشن که در برگیرنده نوعی رابطه تعاملی به منظور آگاهی رسانی به افکار عمومی و جلوگیری از انحرافات ناشی از تبلیغات باشد، ندارند. متن گفت‌وگوي پژمان موسوی با دکتر علیرضا حسینی پاکدهی را در مورد «رسانه» و «تبلیغات» اينجا بخوانيد.

دوشنبه، 29 مرداد، 1386 (915 مشاهده)
| چاپ این مطلب

کتاب‌های رایگان تحلیل گفتمان

رابرت دو بوگراند تمام کتاب‌های خود را به صورت رایگان در سایتی قرار داده است که بسیار جالب توجه هستند و حوزه های مختلف زبانشناسی و تحلیل گفتمان را در بر می گیرند. برای دسترسی به این کتابها به  اين سایت بروید. منبع: وبلاگ تحليل گفتمان انتقادي

سه شنبه، 23 مرداد، 1386 (1243 مشاهده)
| چاپ این مطلب

جهانی شدن در پرتو ارتباطات بین‌المللی

امروزه، يكي از مهمترين كاركردهاي جهاني‌شدن به‌اصطلاح «جريان آزاد اطلاعات» است. اگر CNN را شركتي جهاني به حساب آوريم، مهم‌ترين كاركرد آن اخبار و اطلاعات است، اما اين خبررساني عمدتاٌ از ديدگاه ايالات متحده انجام مي‌شود. صنايع فرهنگي و رسانه‌هاي ايالات متحده نيز كه بر مبناي اصل جريان آزاد اطلاعات شكل گرفته‌اند در سراسر جهان نفوذ داشته‌اند. طرح كنونيِ ايجاد شاهراه اطلاعاتي در غرب به منظور دسترسي بهتر شركت‌هاي جهاني ايالات متحده به بازارهاي جهاني است. اين شركت‌هاي تجاري هم‌اكنون نيز در موقعيتي مسلط قرار دارند. شاهراه اطلاعاتي در خدمت كشورهايي خواهد بود كه بتوانند هزينه‌ي آن را بپردازند. شركت‌هايي بيش از همه از ايجاد و در اختيار داشتن شاهراه الكترونيك سود خواهند برد كه پايگاه اصلي آن‌ها در ايالات متحده است. به شهادت تاريخ پس از جنگ جهاني دوم، شركت‌هاي آمريكايي همواره هدايت بازار جهاني را بر عهده داشته‌اند. شيلر خاطرنشان مي‌كند كه 37000 شركت «در حال حاضر پست‌هاي فرماندهيِ سيستم اقتصادي جهان را اشغال كرده‌اند. در سال 1990، نزديك به 2/3 تريليون دلار از سرمايه‌ي جهاني را نخستين صد شركت بزرگ فرامليتي در اختيار داشتند،‌ كه 2/1 تريليون دلار آن بيرون از كشورهاي خود آن‌ها بود». ادامه

یکشنبه، 21 مرداد، 1386 (834 مشاهده)
| چاپ این مطلب

3نگاه‌ارتباطي به کنسرت استاد شجریان

سه نگاه‌ارتباطي به کنسرت استاد شجریان را از دات پيگيري كنيد.

سه شنبه، 16 مرداد، 1386 (776 مشاهده)
| چاپ این مطلب

تابلويي از يك دانشكده

دكتر محمدمهدي فرقاني، اولين (و احتمالا‌ تا آينده‌اي مبهم، آخرين) رئيس انتخابي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علا‌مه طباطبايي ـ كه همزمان حكم مسوول راه‌اندازي دانشكده علوم ارتباطات را نيز از رئيس سابق دانشگاه علا‌مه در دست داشت ـ هفته گذشته استعفا داد و دكتر عزت‌ا... سام‌آرام، دانشيار گروه تعاون و رفاه اجتماعي اين دانشكده، به جاي وي منصوب شد. ‌ فرقاني 55 ساله، پاييز 1382 با آراي اعضاي هيات علمي دانشكده و تنفيذ حكم توسط دكتر نجفقلي حبيبي، رئيس وقت دانشگاه علا‌مه، رياست دانشكده علوم اجتماعي را به عهده گرفت. ادامه

یکشنبه، 7 مرداد، 1386 (783 مشاهده)
| چاپ این مطلب

اخلاق دانشگاهي

دهمين نشست علمي انجمن ايراني اخلاق در علوم و فناوري با عنوان «اخلاق دانشگاهي» با حضور دكتر علي پايا، دانشيار دانشگاه وست مينستر انگلستان، روز دوشنبه 4/4/1386 در مركز پژوهشي توسعه مديريت وابسته به وزارت علوم برگزار شد. ادامه

دوشنبه، 18 تیر، 1386 (422 مشاهده)
| چاپ این مطلب

آزمون روان‌شناسی اجتماعی

شما هم بدون اضطراب و با دقت به هفت پرسش دكتر حسام الدين آشنا پاسخ دهيد. ادامه (به پرسش‌هاي چهار و پنج بيشتر توجه كنيد.)

شنبه، 16 تیر، 1386 (649 مشاهده)
| چاپ این مطلب

گزارشي از يك جلسه دفاع دكتراي ارتباطات

جلسه دفاع پايان‌نامه دكتراي خانم وحيده ترزمي نژاد سه شنبه 12 تير 86  در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات برگزار شد. عنوان پايان‌نامه وي (ارتباطات سازماني در جامعه اطلاعاتي ـ اثربخشي تكنولوژي هاي اطلاعاتي و ارتباطي در صدا وسيما ) بود. استاد راهنماي وي دكتر علي اكبر فرهنگي، استادان مشاور دكتر علي دلاور و دكتر باقر ساروخاني و استادان ناظر و داور دكتر محمد سلطاني فر ، دكتر سيد وحيد عقيلي، دكتر طالقاني، دكتر دادگران، دكتر علي سميعي، دكتر مهدي زاده و دكتر مظفري بودند. ادامه

شنبه، 16 تیر، 1386 (417 مشاهده)
| چاپ این مطلب

چرا مخاطبان به رسانه‌ها بي‌اعتماد شده‌اند

جذب ‌اعتماد مخاطبان جزو دغدغه‌هاي اصلي رسانه‌ها به شمار مي‌رود؛ به عقيده‌ كارشناسان بي‌اعتمادي مخاطب به رسانه به دلايلي مانند رانت‌خواري رسانه‌ها، ذكر نكردن منابع خبر، نداشتن تخصص‌گرايي و بي‌توجهي به نيازهاي مخاطبان به وجود آمده است و در ميان مخاطبان تمام كشورها وجود دارد؛ اما اين بي‌اعتمادي در كشورهاي جهان سوم، ‌به دليل شرايط تاريخي، بيش‌تر و ريشهاي‌تر به نظر مي‌رسد و حقايق موجود مؤيد وجود اين بي‌اعتمادي است. به گزارش ايسنا، عملكرد خبري نادرست و ارايه‌ اطلاعات و اخبار اشتباه به مخاطب به گفته‌ي كارشناسان به بي‌اعتمادي او نسبت به رسانه منجر مي‌شود،‌ حتي اگر اين اقدام از سوي رسانه‌هاي‌ معتبري مانند BBC، يورونيوز و ساير شبكه‌هاي اروپايي و آمريكايي صورت گرفته باشد؛ اما نبود امكان فعاليت مستقل براي روزنامه‌نگاران و استفاده از رانت،‌ به دليل ساختار اقتصادي توسعه‌نيافته، باعث شده است كه اين بي‌اعتمادي به رسانه‌ در كشورهاي جهان سوم بيش‌تر خودنمايي كند. ادامه

سه شنبه، 29 خرداد، 1386 (474 مشاهده)
| چاپ این مطلب

مخاطب در ايران رسانه ندارد

دكتر عليرضا ظهوري، استاد دانشگاه برادلي آمريكا، هفته گذشته پس از يك دوره تدريس چهارماهه در دانشگاه تهران، ايران را ترك كرد. او چهار ماهي در دانشگاه تهران به تدريس درس اقتصاد رسانه مشغول بود. او نگاه صاحبان رسانه در ايران را نگاه شهرت‌طلبانه مي‌داند و معتقد است كه صاحبان رسانه‌هاي جمعي كمتر به عامل سود ومنفعت مالي توجه دارند. ادامه

سه شنبه، 29 خرداد، 1386 (461 مشاهده)
| چاپ این مطلب

مصاحبه: غيرممكن

آنها مشهورند، اغلب در كار خودشان درجه‌يك هستند و مردم مي‌شناسندشان با اين حال يك ويژگي مشترك دارند؛ گفت‌وگو نمي‌كنند. همه چيز از اكران فيلم «نقاب» شروع شد. مي‌دانيد كه وقتي فيلم خوبي مثل نقاب روي پرده مي‌رود، قاعدتا ما هم بايد يك عكس‌العملي نسبت به آن نشان بدهيم. چند راه وجود داشت؛ مي‌شد رفت سراغ كارگردان كار و درباره مراحل توليد فيلم حرف زد يا اينكه مثل خيلي فيلم‌هاي ديگر برايش يادداشت مثبت و منفي نوشت يا نه، با امين حيايي گپ زد!  اما بهترين گزينه، گفت‌وگو با چهره‌اي بود كه بعد از مدت‌ها روي پرده مي‌ديديمش؛ پارسا پيروزفر كه مي‌توانست سو‍ژه اصلي ما باشد. ولي كدام يك از شما به ياد مي‌آورد كه پيروزفر طي اين سال‌ها مصاحبه كرده باشد؟

اصلا پارساخان از وقتي چهره شده با هيچ نشريه‌اي مصاحبه نكرده. تلاش فايده‌اي نداشت، او همچنان مي‌خواست در سكوت بماند. اين خودش اما مي‌توانست سوژه خوبي براي يك پرونده جديد باشد؛ پرونده‌اي براي تمام چهره‌هايي كه مصاحبه نمي‌كنند! اگر كمي بگرديد پيدا مي‌كنيد كساني را كه در طول سال‌هاي ستاره‌بودن اصلا مصاحبه نكرده‌اند يا اگر هم كرده‌اند تعدادش به تعداد انگشتان يك دست هم نمي‌رسد.

اين چهره‌ها فقط مختص عالم سينما نيستند. در بين داستان‌نويس‌ها، چهره‌هاي سياسي و حتي خواننده‌ها هم مي‌شود نمونه‌هايشان را پيدا كرد. اين پرونده درباره تمام اين آدم‌هاست. البته طبيعي است كه فهرستي كه ما تهيه كرده‌ايم كامل نباشد. شايد اگر كمي فكر كنيد بتوانيد افراد جديدي را هم به اين فهرست اضافه كنيد.

گزارش خواندني همشهري آنلاين نمونه‌اي است كه نشان مي دهد يك روزنامه‌نگار مي‌تواند يك شكست در گرفتن مصاحبه را به موفقيت بزرگتري تبديل كند.

دوشنبه، 21 خرداد، 1386 (437 مشاهده)
| چاپ این مطلب

مطالعات ارتباطي با ديدگاه جغرافيايي

ارتباطات و جغرافيا در محيط زندگي انساني هميشه در تقابل و تعامل بوده‌اند. ضرورت‌هاي زندگي جمعي انسان‌ها براي گذر از شرايط زيست خانوادگي و قبيله‌اي و مكان‌هاي محدود مساعد براي ادامة‌ حيات گروه‌هاي اولية كوچك انساني (برخوردار از ارتباطات مستقيم و چهره به چهرة‌ سنتي)، به سوي اوضاع و احوال خاص مكان‌هاي جديد محل زندگي گروه‌هاي ثانوي بزرگ شهرنشين (بهره‌مند از ارتباطات غيرمستقيم مبتني بر امكانات نوشتاري، شنيداري و ديداري)، در طول قرن‌هاي طولاني، سبب شده‌اند كه براي مقابله با موانع طبيعي جغرافيايي محيط‌هاي وسيع زندگي جمعيت‌هاي كثير و غلبه بر محدوديت‌هاي مكاني و زماني ارتباطات اجتماعي، به چاره‌انديشي بپردازند و به اين منظور با گسترش كاربرد نوشتارهاي دستي، تأسيس سرويس‌هاي پستي، ساخت كاغذ، اختراع چاپ، ايجاد راه‌آهن و كشتي بخار، اختراع تلگراف، تلفن بي‌سيم و راديو، فيلم سينمائي، ساخت اتوموبيل و هواپيما و ايجاد ماهواره‌ و رايانه، انواع گوناگون و فراوان امكانات و وسايل ارتباطي را مورد استفاده قرار دهند. ادامه

(اين مقاله دكتر كاظم معتمدنژاد به عنوان مقدمه‌ كتاب« جغرافياي سياسي اطلاعات و ارتباطات» تأليف آقاي دكتر اسدالله آزاد، استاد علوم كتابداري دانشگاه فردوسي مشهد، كه تا چند هفته ديگر به وسيله موسسه «نشر كتابدار» انتشار مي‌يابد، تهيه شده است.) البته شايان ذكر است كه آن كتابدار با اين كتابدار نسبتي ندارد.

یکشنبه، 13 خرداد، 1386 (395 مشاهده)
| چاپ این مطلب

چند فرهنگی‌گرایی در ایران

تکثر از آغاز عصرخرد تا کنون مورد ستایش بوده اما تکثر در حوزه فرهنگ کمتر از چند دهه است که مورد توجه قرار گرفته.چند فرهنگی گرایی امروزه در غرب به عنوان یک مفهوم نو شناخته می شود حال آنکه این مفهوم همیشه در دل بسیاری از فرهنگ های شرقی وجود داشته و به عنوان مکانیزمی برای حل اختلاف عمل می کرده است. ادامه

یکشنبه، 13 خرداد، 1386 (386 مشاهده)
| چاپ این مطلب

خلاصه مقالات نشست رسانه و شهروندي

مركز مطالعات و تحقيقات رسا‌نه‌اي روزنامه همشهري در جستار اين ماه خود به موضوع رسانه، شهر و شهروندي خواهد پرداخت. خلاصه مقالات سخنرانان را مي‌توانيد اينجا بخوانيد.

چهارشنبه، 9 خرداد، 1386 (410 مشاهده)
| چاپ این مطلب

جلسه دفاع پایان‌نامه دکترای ارتباطات

خبرنگار نوشته است:«اولین بار بود که در یک جلسه دفاع پایان نامه دکترا شرکت می کردم . این جلسه دفاع مربوط بود به پایان نامه دکترای آقای جعفر اسحاق تیموری دانشجوی دکترای ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات .موضوع پایان‌نامه بررسی نقش برجسته‌سازی روزنامه‌های ایران در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی دانشگاهیان بود.» ادامه

سه شنبه، 8 خرداد، 1386 (390 مشاهده)
| چاپ این مطلب

مجموع خبرها 262 (14 صفحه | درهر صفحه 20)

سایتهای دیگر

دکتر حسن نمک دوست

پروفسور کاظم معتمد نژاد
پروفسور یحیی کمالی پور
پروفسور مجيد تهرانيان
پروفسور حمـيد مولانا
دکتر احمد توکلی 
دكتر علی اصغر محكي  
دکتر حسام الدین آشنا 
دكتر جواد كاشي 
دكتر حميد ضيايي پرور
دكتر مسعود كوثري
دكتر سلطاني فر
دکتر امید مسعودی
دکتر آلبرت محرابیان
دکتر احـمد يحـيايی
دکتر داود زارعیان
دكتر رها خرازی‌آذر
دکتر سعیدرضا عاملی
دکتر شادی ضابط
دکتر عادل عندلیبی
دکتر عباس کاظمی
دكتر عطاءالله ابطحی
دكتر غلام‌رضا آذری
دکتر محمد‌حسين اسدی
دكتر منصور ساعی
دكتر نگـين حسـينی
دكتر نورالدين رضوی‌زاده
دکتر یونس شکرخواه
[فهرست ایمیل استادان ارتباطات]

[ارتباطات و روزنامه‌نگاری]

آزمون ارتباطات
آینده، رسانه و تكنولوژی
آينه‌های روبه‌رو
اخبار سیاسی و دانش ارتباطات
اداره كل پژوهش‌های راديو
ارتباط ـ communication
ارتباطات
ارتباطات اجتماعی
ارتباطات ايده‌آل
ارتباطات دات‌كام
ارتباطات ايران
ارتباطات جام‌جم آنلاين
ارتباطات همشهری آنلاین
ارتباطات ـ مدیریت رسانه
ارتباطات میان‌فرهنگی
ارتباطات‌نامه
ارتباطات و...
ارتباطات و جامعه‌شناسی
ارتباطات و مدیریت رسانه
ارتباط‌گران
ارتباط‌نامه
اردی‌بهشت
افق
AGNES
امید جهانشاهی
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران
اندیشکده خرد
Iran Paprazzi
IRAN PRINT
ایستگاه
باختر امروز
بازار پیام
بازنگار - ارتباطات
باشگاه انديشه - رسانه
به‌نوشت
پاتوق
پرانتز
Topnews
تارنوشت
تحلیل گفتمان انتقادی
ترجمه مطبوعاتی
جامعه‌اطلاعاتی
جنگ افكار (رسانه‌ای ـ بين‌المللی)
جنگ رسانه‌ای
چرکنويس
چهارراه ارتباطات
حلقه وصل
خبرنگار؛ خبری - تحليلی
خبرنویس
خبرنگاری تلویزیون
دانش ارتباطات
دانشجوی ارتباطات
دانشجویان دکترای ارتباطات
دریچه‌ای به‌سوی ارتباطات
دریچه‌ای به‌جهان ارتباطات
درهم بر هم
دژپل ژورنالیسم
دنيای ارتباطات
دنیای رادیو
دهكده
دهكده ارتباطات
ديدگاه‌های انتقادی در ارتباطات
دید متفاوت
راوی
رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران
رسم - خبرهایی در باره هنر گرافیک
روزانه
روزنامک
روزنامه‌نگار
روزنامه‌نگار نو
زبان انگلیسی و متون تخصصی ارتباطات
ژرفا
سياست‌گذاری فرهنگی
سیما
سايبرآباد
شاتوت
صفر
عصر ارتباط
عصر ارتباطات
عصر ارتباطات - 1
عصر ارتباطات - 2
عصر رسانه
علوم ارتباطات
عملیات روانی، تبليغات و خبررسانی
فاوا
فـراجـو
فرهنگ رسانه
فصل‌نامه پژوهش و سنجش
فصل‌نامه رسانه
فصل‌نامه فرهنگ رسانه
فلسفه رسانه
قوانين و اسناد ارتباطات: eprsoft
قوانين و اسناد ارتباطات: رسانه
قوانين فناوری اطلاعات و ارتباطات
کافه تیتر
كفش‌های مكاشفه
Cyber-cafe
communication sciences
گرافیک و رسانه
گروه ارتباطات اجتماعی ایران
گروه ارتباطات دانشگاه تهران
Global Media Journal
ماده نوزده
مجله حقوق مطبوعات
مخاطب‌شناسی
مداد سياه
مداد كم‌رنگ
Media-Beat
مديريت دات‌كام
مديريت رسانه
مطالعات ارتباطی
مطالعات فرهنگی + مطالعات ارتباطی
مطبوعات، از درون
منتقد ارتباطات
من ارتباط دارم، پس هستم
Mehdi Fatahi
نامه ارتباطات و دین
نشانه
نشريه جهانی رسانه‌ها
نوشتن سرنوشت من است
نویسه
webphoto
وبلاگ گروهی ارتباطات
وبلاگ گروهی ارتباطات 82
وبلاگ گروهی ارتباطات 83
وبلاگ گروهی ارتباطات 85
وبلاگ كتابداری
وبلاگ گروهی اسناد و مطبوعات
وبلاگ گروهی كتابداران ایران
ويراست اول
هزاره
هنر هشتم
ياداشت‌های يک اطلاع‌رسان
یک دانشجوی علوم ارتباطات


[روابط‌عمومی]

E.P.R.S.O.F.T
آب و روابط‌عمومی
اخبار روابط‌عمومی
انجمن روابط‌عمومی ايران
بانک عكس روابط‌عمومی
برنامه‌ريزی روابط‌عمومی
پنجره
تحقیقات روابط‌عمومی
جامعه مجازی روابط‌عمومی
حرفه: روابط‌عمومی
خاطرات روابط‌عمومی
خبرگزاری روابط‌عمومی
روابط‌عمومی
روابط‌عمومی ايرانی
روابط‌عمومی در مطبوعات
روابط‌عمومی كاربردی
روابط‌عمومی و ارتباطات
روابط‌عمومی و رسانه
عصرنو در روابط‌عمومی
كارگزار روابط‌عمومی
کاوش‌گران روابط‌عمومی
مديريت روابط‌عمومی
مردم‌داری
موسسه روابط‌عمومی آرمان
موسسه كارگزار روابط‌عمومی
وبلاگ جمعی روابط‌عمومی
وبلاگ روابط‌عمومی
همايش روابط‌عمومی الكترونيک
هنر هشتم
يک كارشناس روابط‌عمومی


[تبليغات]

آچار فرانسه
تبليغ از نوع جمعی
چهارراه تبليغات
درباره نشانه
ژورنال تبليغات
مهندسی تبليغات
نوشته‌هايی در مورد تبليغات


[جامعه‌اطلاعاتی]

آی‌تی آنالايز
آی‌تی ايران
IT Online
ITiran v2
آی‌تی نويس
آژانس خبری فناوری اطلاعات
اخبار فناوری اطلاعات - ايتنا
اخبار فناوری اطلاعات - پارسیک
انجمن ايرانی مطالعات جامعه‌اطلاعاتی
انجمن علمی مطالعات فضای مجازی
ايرنا و جامعه‌اطلاعاتی
ايسنا و جامعه‌اطلاعاتی
BAREZ POST
بزرگراه فناوری
پایگاه اطلاع‌رسانی فناوری اطلاعات
پايگاه خبری وب‌سايت‌های ايران
پورتال مديريت فناوری اطلاعات
دانشجويان و جامعه‌اطلاعاتی
دنيای مجازی
راه آی‌تی
Robo
زير خط IT
سايت‌های مرتبط با ICT
شبكه فناوری اطلاعات ايران
شبكه ملی رسانه‌ها و ارتباطات
طرح تکفا
عصر سايبر
عصر سايبری
عصيان
عصرونه
فاز دوم اجلاس سران جامعه‌اطلاعاتی
فناوران اطلاعات
فولکلور اینترنتی
كارگروه جوانان اجلاس
كارگروه راهبری اينترنت
كميته مطالعات فناوری اطلاعات
كهكشان اينترنت
گزارش از خاک تونس
مخالف فيل‌ترينگ
مديريت فناوری اطلاعات - 1
مديريت فناوری اطلاعات - 2
مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات
مطالعات سايبر
مطالعات فضای مجازی و ارتباطات
من و مقاله‌هایم
نگاهی به وبلاگ‌های ايسنا
وبلاگ گروهی مدیریت فناوری اطلاعات

{متفرقه}
انتشارات ثانيه
وبلاگ گروهي كتابداران
كتابداران فردا
كتابخانه عمومي اينترنت
موتورهاي جستجوي جهان
كشورهاي جهان
ساعت هاي جهان
كالج ها و دانشگاه هاي جهان
زبان هاي جهان
لابراتوار آكادميك نويسي
ابزارهاي پژوهش
Education Online Search
چگونه پروپوزال بنويسيم
Citation styles
ماشین ترجمه
Wikipedia encyclopedia
refdesk.com
Google's built-in calculator
باشگاه اندیشه
قانون مطبوعات
بانک قوانین
روزنامه شرق
دکتر مهاجرانی
دكتر شيرين احمدنيا
Iran paparazzi
صبحانه
کتابهای فارسی رایگان
بانک اطلاعات نشریات کشور
خبرگزاری ميراث فرهنگي