Journalist.Ir - ديپلماسي رسانه‌اي


ديپلماسي رسانه‌اي
تاریخ : شنبه، 10 شهریور، 1386
موضوع : متفرقه


ديپلماسي بدون بهره‌گيري از توانمندي بنگاه‌هاي اطلاع‌رساني به مثابه ناديده گرفتن قدرت افكار عمومي در معادلات بين‌المللي است؛ ديپلماسي رسانه‌يي ابزار اقناع‌ساز دولت، ملت‌ها در عرصه‌ي بين‌المللي است و براي داشتن يك ديپلماسي رسانه‌يي به نيروي حرفه‌يي، بنگاه اطلاع‌رساني قدرتمند و پيامي با محتواي شفاف نياز است. حسن عابديني - مدير كل اخبار شبكه‌ العالم - در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اين كه فن‌آوري‌هاي نوين باعث شده است كه در ماهيت و شكل برخي مشاغل و حوزه‌ها، تغييرات اساسي ايجاد شود كه ديپلماسي از جمله‌ي آن‌هاست، اظهار كرد: ديپلماسي در گذر زمان به دو شكل سنتي و نوين مطرح بوده است؛ روابط در ديپلماسي سنتي اغلب به صورت گفت‌وگو بين نماينده‌هاي دو يا چند دولت، با بازيگراني كم، شکل مي گرفت و پنهان كاري و عملگرايي از شاخصه‌هاي اصلي اين نوع ديپلماسي بود.









منبع این مقاله : Journalist.Ir
http://www.Journalist.Ir

آدرس این مطلب :
http://www.Journalist.Ir/modules.php?name=News&file=article&sid=1873