Journalist.Ir - يك كلاس استثناييِ اتفاقي 
Home
برگ نخست

کتابخانه 

مقالات

تماس با ما
منو اصلی
 صفحه اصلی

 اخبار
 موضوعات
 آرشیو مطالب
 آرشیو ردیفی اخبار
 پیوند
 لینکستان
 ضمیمه ها
 مقالات
 مطالب آموزشی
 کتابخانه علوم ارتباطات
 ارسال مقاله
 بخش حقوقی
 چهره های ماندگار
 اطلاعات
 معرفی به دوستان
 جستجو
 درباره ما
 تماس با ما


جستجو




10 مقاله اخیر سایت


درست نويسی



عناوین خبری OJR
· Just a moment...
DDoS protection by Cloudflare
Ray ID: 48b7ca54c5f963f1
" target="new">Just a moment...


ادامه متن ...


انجمن درمانگران ايران
·شلاق «طناب‌زنی» بر چربی‌های اضافه و دیابت!
·تولید گوجه‌فرنگی "ضدپیری"!
·لیزر موهای زائد
· ایجاد هوشیاری در بیماران نباتی
· اطلاعاتی لازم در باره کاشت یا پیوند طبیعی م
· دانستني‌هايي درباره هپاتيت
·درد مفصل فکی‌-گیجگاهی
· رستوران، تهدید یا فرصت؟
·صدساله‌های کره زمین
·سکته مغزی قابل‌پیشگیری است

ادامه متن ...


نظرسنجی
نظر شما نسبت به این سایت چیست؟

فوق العاده
خوب
متوسط
بد



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء: 1151


منابع آزمون کارشناسی ارشد



لوگو Journalist.Ir

براي حمايت از سايت لوگوي سايت را در سايت خود قرار دهيد



آمار سایت
تعداد صفحات بازدید شده
2974409
بار از تاریخ اول تيرماه 1384


يك كلاس استثناييِ اتفاقي
مدیر سایت

شايد در سمينارها و همايش‌هاي علمي اين اتفاق رخ دهد كه دانشجوياني از مقاطع ليسانس، فوق‌ليسانس و دكترا در كنار استادان خود حضور داشته باشند ولي تصور نمي‌كنم در يك كلاس حداقل در رشته ارتباطات اين موضوع تحقق يافته باشد. البته اين مهم؟! ديروز اتفاق افتاد. قضيه از اين قرار بود كه ديروز براي شركت در كلاس روش تحقيق استاد شادرو به دانشكده رفتم. كلاس به دليل به حدنصاب نرسيدن دانشجويان كه از پديده‌هاي طبيعي اول ترم است، تشكيل نشد. من هم قبل از ترك دانشكده تصميم گرفتم در فضاي 3 در 4 آن چرخي بزنم كه دكتر خانيكي را مشغول صحبت سر كلاس درس ارتباطات و توسعه دوره ليسانس ديدم كه با حضور سه دانشجو كه بعدا يك نفر ديگر هم به آنها اضافه شد، تشكيل شده بود. از دور عرض ارادتي كردم و گفتم: « كلاستان تشكيل شود.» ايشان نيز در پاسخ گفتند: «دنبال مستمع مي‌گرديم.» من هم كه سرم براي "استماعِ" ارتباطات آن هم از نوع توسعه‌يافته‌اش؟! درد مي‌كند، بلافاصله سر كلاس رفتم. بعد از دقايقي خانمي كه بعدا فهميدم دانشجوي دكتراي ارتباطات در فرانسه است، نيز در كلاس حاضر شد. خانم "ناهيد پيلوار" كه دوره ليسانس را در رشته ارتباطات دانشگاه علامه و فوق‌ليسانس را در دانشگاه آزاد گذارنده، هم اكنون دانشجوي سال اول مقطع دكتراي ارتباطات در دانشگاه استاندال گرونوبل در فرانسه است. ايشان هم دانشكده‌اي خانم شادي ضابط، دانشجوی سال سوم دکترای علوم ارتباطات است كه وي را در قالب وبلاگوار مي‌شناسم. در ادامه اين مطلب را دنبال كنيد.



پايان‌نامه خانم پيلوار در مورد علل شكوفايي مطبوعات ايران در دو دوره طلايي پس از انقلاب (يعني ابتداي انقلاب و پس از دوم خرداد 1376 ) است كه استاد راهنماي وي يك فرانسوي و استاد مشاورش نيز دكتر خانيكي است كه در اين مورد به صورت كامل و جامعي كار كرده است. در هر صورت حضور خانم پيلوار جمع ما را كامل كرد. چهار دانشجوي ليسانس، يك دانشجوي فوق ليسانس و يك دانشجوي دكترا، جمعي بود كه ماحصل يك ساعت مباحث مطرح شده آن براي شخص من بسيار مفيد بود. علل ضعف سيستم‌ها و نهادهاي آموزشي در ايران با تاكيد بر رشته ارتباطات مهمترين موضوع بحث ما بود. تفاوت‌هاي سيستم‌هاي آموزشي فرانسه با ايران، دلايل سرخوردگي دانشجويان در سيستم‌هاي آموزشي، نمره محور و امتحان محور بودن دانشجويان و ... از جمله ديگر مباحث مطرح شده بود. همان‌طور كه در درس ارتباطات و توسعه نيز بحث كرده بوديم، معمولا در همايش ها و سمينارهاي علمي "حاشيه" بر "متن" برتري دارد. در اينجا نيز حاشيه يك كلاس رسمي كه قرار بود تشكيل شود، براي من از بسياري از كلاس‌هاي رسمي مفيدتر بود. تجربه شركت در كلاسي با حضور چند نسل در مقاطع و جايگاه‌هاي مختلف تحصيلي و ارائه ديدگاههاي آنها با حضور استادي چون دكتر خانيكي كه به تعبير من و بسياري از دوستانم "رب‌النوع تساهل و تسامح" است، فرصتي بود كه توصيه‌ مي‌كنم كه اگر روزي بدست آورديد، به هيچ عنوان آن را از دست ندهيد.

ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 16 بهمن، 1385

 
پیوندهای مرتبط
· مطالب بیشتر در مورد مدیر سایت


پربازدیدترین مطلب در زمینه مدیر سایت:
نامه‌اي به خدا؛ رونوشت به كيا



 چاپ این مطلب چاپ این مطلب